Regulamin wynajmu apartamentu
Zawiera procedury i zasady, według których dokonuje się rezerwacji i wynajmu apartamentu, jak i również określa warunki z ich korzystania.
Dokonanie rezerwacji według zasad określonych w Regulaminie jest jednoznaczne z akceptacją postanowień w nim zawartych. Jego aprobata jest warunkiem dokonania rezerwacji.
Klient – osoba fizyczna, lub prawna, korzystająca z apartamentu będącego w dyspozycji Wynajmującego na pobyt czasowy.
Apartament – lokal mieszkalny znajdujący się w budynku nr 22, pokój 33 położonym w Porąbce – Mała Puszcza, szczegółowo opisany na stronie internetowej www.kozubnik-apartament.pl, który Klient wynajmuje na pobyt czasowy, w celach wypoczynkowych i turystycznych.
§ 1. Rezerwacja.
- Rezerwacji apartamentu dokonuje się on-line na stronie www.kozubnik-apartament.pl, e-mailowo, lub telefonicznie.
- Po zapoznaniu się z ofertą, statutem i wyborze terminu, Klient wypełnia formularz rezerwacyjny.
- Złożenie zamówienia poprzez formularz zgłoszeniowy należy traktować jako informację, że apartament jest wolny (w interesującym Klienta terminie). W dniu przyjęcia zgłoszenia, a do czasu wpłacenia zadatku w wysokości 50%, lokal będzie wstępnie zarezerwowany.
- Potwierdzenie wymaga wpłaty zadatku w ciągu 48 godzin od momentu złożenia rezerwacji. Po zakończeniu procesu rezerwacji przesyłamy e-mail zwrotny, zawierający dokładny adres wynajętego apartamentu, wraz z numerem konta na jakie należy dokonać przedpłaty.
- Wpłaty należności można dokonać na jeden z kilku sposobów:
- wpłatą bezpośrednio na konto bankowe.
- standardowym przelewem bankowym.
- Po przyjęciu przedpłaty, Wpłacający zostanie powiadomiony e-mailem o jej potwierdzeniu i dokonaniu rezerwacji. E-mail zawierał będzie: Dane osobowe Klienta, opis oferty z podaniem adresu apartamentu, ilość osób w czasie pobytu, całkowitą cenę, kwotę wpłaconego zadatku, a także kwotę do dopłaty.
- Przy wyborze opcji pierwszej, lub drugiej jako sposobu opłaty zadatku, Klient zobowiązany jest przedstawić potwierdzenie w dniu przyjazdu do apartamentu, jako dowód wpłaty zadatku, celem pełnego rozliczenia.
- Brak wpływu zadatku na wskazane konto bankowe w ciągu 48 godzin, skutkuje automatycznym anulowaniem rezerwacji i apartament może być rezerwowany przez inną osobę.
- Klient jest zobowiązany dopłacić pozostałe 50% wartości rezerwacji najpóźniej tydzień przed rozpoczęciem pobytu.
- Jeżeli rezerwacja następuje w terminie krótszym niż 7 dni od daty przyjazdu, należy wpłacić na konto bankowe 100% wartości rezerwacji.
§ 2. Wynagrodzenie i warunki płatności
- Należność za wynajem apartamentu określona jest w ofercie, na stronie internetowej www.kozubnik-apartament.pl i jest wyrażona w złotych polskich.
- W przypadku, gdy pobyt przypada na dwa różne okresy cenowe, całkowity koszt rezerwacji kalkulowany jest proporcjonalnie do ilości dni każdego okresu.
§ 3. Zmiana, oraz anulowanie rezerwacji przez Klienta.
- Po dokonaniu wpłaty zadatku (opłaty rezerwacyjnej), jej zwrot nie przysługuje. Możliwa jest natomiast zmiana daty zarezerwowania.
- Zmiana zamówienia możliwa jest wyłącznie, gdy w nowym okresie apartament jest wolny.
- Gdy nowa data wybrana przez Klienta przypada w sezonie, w którym obowiązują ceny wyższe, wymagana jest dopłata różnicy.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo do odmowy zmiany terminu rezerwacji, jeśli z przyczyn obiektywnych będzie to niemożliwe. W przypadku odstąpienia od rezerwacji z powodu braku możliwości wprowadzenia zmian w warunkach zarezerwowania, Klientowi nie przysługuje zwrot zadatku.
- Niewykorzystanie zarezerwowania, jak i późniejszy przyjazd, bądź wcześniejszy wyjazd z przyczyn leżących po stronie Klienta, nie uprawnia go do żądania zwrotu zadatku, bądź opłaty za niewykorzystany pobyt.
- Możliwość przeprowadzenia, anulowania rezerwacji bez ponoszenia przez Klienta obciążeń, istnieje jedynie w sytuacji, gdy Klient wskaże inną osobę, która dokona rezerwacji na apartament w tym samym terminie. W takim przypadku, otrzyma zwrot wpłaconego zadatku.
§ 4. Zmiana, oraz anulowanie rezerwacji przez Wynajmującego.
- Zmiana terminu potwierdzonej rezerwacji przez Wynajmującego możliwa jest w przypadku wystąpienia siły wyższej; Awarii, lub innych zdarzeń losowych, których skutków nie można zlikwidować zwyczajnymi środkami, a które uniemożliwiają spełnienie świadczenia. Dotyczy to również przypadków, w których bezpieczeństwo osobiste Klienta, lub jego majątku, z powodów niezależnych od wynajmującego, nie będzie mogło być zagwarantowane. Wypożyczający wówczas zaproponuje Klientowi inny termin pobytu, lub anuluje rezerwację zwracając mu wpłacony zadatek.
§5. Kaucja na czas pobytu w apartamencie.
Wynajmujący zastrzega sobie prawo do pobrania kaucji w wysokości 400,oo zł. (czterysta złotych) , w celu pokrycia ewentualnych szkód, powstałych z winy Klienta, oraz należnej ceny za pobyt osoby niezgłoszonej. Kaucja zostaje pobrana pierwszego dnia przy rejestracji Klienta i zwrócona mu ostatniego dnia po odebraniu apartamentu bez uwag.
§ 6. Pobyt Klienta w apartamencie.
- Pobyt w apartamencie rozpoczyna się o godzinie 14.00, w pierwszym dniu zarezerwowanego terminu i trwa do godziny 11.00 ostatniego dnia rezerwacji. W osobliwych przypadkach istnieje możliwość dostosowania godzin do potrzeb klienta.
- Wniosek o przedłużenie obecności poza okres obejmujący wcześniejszą rezerwację, Klient powinien zgłosić Wynajmującemu co najmniej dobę przed datą ostatniego dnia pobytu.
- Wynajmujący uwzględni wniosek o przedłużenie, w miarę posiadanych możliwości.
- Odbiór kluczy do apartamentu przez Klienta następuje po wcześniejszym dokonaniu wszystkich opłat związanych z rezerwacją tj. Wpłaceniu kaucji, oraz po dokonaniu rejestracji (zameldowania) wszystkich osób.
- Klient bez pisemnej zgody wynajmującego nie może przekazywać apartamentu do korzystania osobom trzecim.
- Wynajmujący nie wyraża zgody na organizację przez Klienta przyjęć, imprez czy spotkań większej ilości osób niż zadeklarowanej przy rezerwacji apartamentu.
- Klient zobowiązany jest do natychmiastowego poinformowania o szkodach wyrządzonych przez niego podczas pobytu i do pokrycia wartości tych szkód.
- Każdorazowo opuszczając apartament w czasie pobytu, Klient jest zobowiązany do jego zabezpieczenia, poprzez zamknięcie drzwi wejściowych, okien, a także poprzez wyłączenie płyty grzewczej i innych pracujących urządzeń elektrycznych.
- Klient zobowiązany jest do poszanowania mienia, przestrzegania zasad dobrego sąsiedztwa i ogólnie przyjętych zasad porządku publicznego, oraz do korzystania z apartamentu zgodnie z jego przeznaczeniem.
- Za zgubienie kluczy Klient ponosi opłatę w wysokości 150,oo zł (stopięćdzisiąt złotych).
- Klient zobowiązuje się do nie zabierania z apartamentu jakichkolwiek elementów jego wyposażenia.
- Odbiór kluczy od Klienta ma zawsze miejsce w apartamencie podczas ostatniego dnia jego pobytu.
- W przypadku naruszenia zasad pobytu przez Klienta, wynajmujący jest uprawniony do żądania zwrotu poniesionych kosztów związanych z doprowadzeniem apartamentu do stanu poprzedniego, jak i innej rekompensaty związanej (np. ze zagubieniem kluczy), czy też pobytu osoby niezgłoszonej.
- W sytuacji rażącego naruszenia przez Klienta zasad Kodeksu, wynajmujący jest uprawniony do odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowym. W takim wypadku Klient zobowiązany jest do niezwłocznego opuszczenia apartamentu.
- W apartamencie obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu, oraz wprowadzania psów i innych zwierząt, bez zgody wynajmującego.
- Klient zobowiązany jest do przestrzegania ciszy nocnej od godziny 22.00 do 06.00.
- Wynajmujący może odmówić przyjęcia rezerwacji od Klienta, jeśli osoby te podczas poprzedniego pobytu naruszyły statut, wyrządzając szkodę w mieniu.
§ 7. Postanowienia końcowe.
- Klient jest odpowiedzialny za prawidłowe wypełnienie danych w formularzu rezerwacyjnym. Wynajmujący nie bierze odpowiedzialności za błędne wypełnienie danych w formularzu przez Klienta, w tym za nieprawidłowy wybór terminu przyjazdu i wyjazdu.